Brood met havervlokken en zaadjes

Dit brood komt van de website van Levine. Ik deed een paar aanpassingen, want ik had geen maanzaad meer en ik wilde roggemeel gebruiken in plaats van maïsmeel. Het deeg heb ik met de hand gekneed.

Ingrediënten
5 gram droge gist
240 gram water, 40 – 43 °C
15 gram suiker
240 gram tarwebloem
85 gram volkorenmeel
60 gram roggemeel (per ongeluk teveel, omdat ik alles op wilde maken)
35 gram havervlokken
25 gram geroosterde sesamzaadjes
20 gram gebroken lijnzaad
7 gram zeezout
1  ½ eetlepel notenolie

Brood met zaadjes1.jpgHet deeg is gekneed (ruim tien minuten) en gaat voor de 1e keer rijzen.

Geef een reactie

