Iedereen heeft negen recepten waar hij naar teruggrijpt als hij niet weet wat hij moet koken.

Ik las ergens dat iedereen negen recepten heeft waar hij altijd naar teruggrijpt. Sindsdien hou ik bij wat ik eet per dag om te kijken of dat bij mij ook zo is. Ik vond mijn vakantiedagboek (leeftijd ca. 20 jaar), en wat denk je: toen hield ik ook al bij wat ik at.

Maar ik weet niet wat ik het meest eet. Ik wil elke dag iets anders eten. Er zijn nog zoveel recepten om uit te proberen!

Als het mij niet lukt om na te denken, vraag ik aan mijn man of dochter wat zij willen eten. Dochter kiest voor 4 en 5 en tempura.
1. gehaktballetjes uit de oven zodat ik ook het oude brood op maak
2. spaghetti bolognese, waarbij ik dan wel tijd moet hebben om de saus een paar uur te laten stoven
3. frites die ik 45 minuten in de oven bak
4. pizza – deeg maken zoals in Polpo staat beschreven: trekken en duwen
5. sushi / temaki – met rauwe zalm, haring in soja, krokante zalmvel, makreel met avocado, Californa
6.
7.
8.
9.

Ik kom tot nu toe niet verder dan deze 5, omdat ik probeer elke dag iets anders te eten. Het is ook gebonden aan een bepaalde tijd. Toen ik dit blog begon eind november 2010 at ik vaak spaghetti bolognese, ovenfrites en gehaktballetjes, maar al vanaf 2012 maak ik bijna nooit meer spaghetti bolognese.

Geef een reactie

