Polpo

20130915-112001.jpg

Venetië is druk. Licht vergelijkbaar met Amsterdam. Sta voor het Centraal Station in Amsterdam en je ziet mensen, alleen maar mensen. Maar net als in Amsterdam, kun je ook in Venetië wegduiken. Of je pakt een vaporetto en stapt pas uit bij de laatste halte, of je gaat direct naar links nadat je de grote glazen brug bent afgelopen. DAn loop je zeg maar om de meute heen. Ik vind het soms niet erg om mij in de grote groep te storten. Je ziet, je verwondert, je ergert je, kortom: je leeft. En ik leeft onder andere om lekker te eten. In de stad met de talloze grachtjes eet je lekker in achterafstraatjes, waar je kunt komen als je de drukke straten doorsteekt. De eigenaar van het kookboek Polpo weet waar je goed kunt eten. Ik heb een paar van zijn tips bezocht. Mijn voornemen is zijn boek stuk te koken.

zaterdag 14 september 2013
Kabeljauw, linzen, salsa verde

zondag 15 september
Focaccia

20130915-112031.jpg

woensdag 18 september
Caponata (met homemade polpette)

donderdag 26 september
sardèle in saor

Geef een reactie

