Geroosterde aubergine met gerookte amandelen en geitenkaas

Als ik ’s ochtends door mijn Facebook timeline scroll, stop ik meestal bij de oogstrelende posts van The Kitchn en Food52. Kan een post oogstrelend zijn? Jazeker! Helemaal als de eerste foto die je ziet, deze van geroosterde aubergines is.
Op de markt vind ik de laatste Nederlandse biologische aubergines van het seizoen. En nu rooster ik ze bruin met knoflook, gerookte paprikapoeder (piménton) en komijnzaadjes. Als je meer wilt lezen over mijn nieuwe liefde piménton, check dan de website van Culy. Mijn potje kocht ik bij Pit & Pit.

Het recept is easy, maar ik gebruikte komijnzaad in plaats van komijnpoeder en de hoeveelheid olie en azijn paste ik op gevoel aan, omdat ik 2 kleinere aubergines had. En snij de aubergine echt in dikke blokken van 2-3 cm, want ze krimpen ongeveer voor de helft in.

Wat je ongeveer nodig hebt vind je hieronder. Je oven verwarm je voor op gasstand 6 of 200˚C

recept geroosterde aubergines

Geef een reactie

