Sushi

IMG_2926

Mijn dochter at op de lagere school ‘sushi’. Ik gaf haar een lunchbox mee waarin verschillende bakjes zaten die ik vulde met rijst, groente en bevroren crabsticks. Bovenop gingen twee vellen zeewier. Nu zit ze op de middelbare school en daar wordt niet gerold.

Als we sushi maken, maken we ze vaak met vis (zalm, haring, makreel) of gefrituurde garnaal. Van de zalm bak ik het vel krokant en rol deze apart met komkommer en wasabimayonaise. Een andere zelfbedachte vulling: haring gemarineerd in sojasaus. Ik heb ook wel eens quinoa in zeewier gerold, dat is leuk bedacht, maar niet zo smakelijk. We keken ook de kunst af van Meneer Temaki in de Foodhallen voor het maken van temaki. De vulling was onder andere verse tonijn (uit Suriname – maar wel duurzaam gevangen) en paling van de biologische markt op Zeeburg. 

Geef een reactie

