Brioche

De afgelopen weken heb ik brioches gemaakt naar recepten van Erik Kayser (met zuurdesem uit zijn boek Larousse Bread), Yvette van Boven (in Home Baked staat een recept voor chocoladebrioche, ik liet voor mijn brioche de chocolade achterwege), Weekend Bakery (niet kneden en 48 uur in de koelkast), Stella Culinary en Rachel Khoo (de receptuur van Le Cordon Bleu in Parijs, maar ik noem haar naam hier, omdat ik op de site van Le Cordon Bleu een ander recept heb gevonden dat ik later nog eens wil gebruiken.

De brioches heb ik geproefd met Janet van Glacier Fou. Zij is de nitroijsmaker in de Stadsschouwburg in Amsterdam en wil in oktober geroosterde brioche in combinatie met haar ijs verkopen. Tot nu toe is de niet-knedenversie het lekkerst bevonden. En de combinatie van lichtzoet brioche met het zachte ijs is hemels! Binnenkort te koop op het Leidseplein.

Een gedachte over “Brioche

Geef een reactie

